От днес клиентите на ЧЕЗ могат да изберат да получават електронна фактура вместо хартиения вариант на месечната си сметка за електроенергия. Това може да стане, като заявят получаването й безплатно чрез регистрация на корпоративния сайт www.cez.bg или с обаждане на денонощната информационна линия на ЧЕЗ 0700 10 010.
За целта е необходимо да знаят своя клиентски номер и оторизационен код от хартиената фактура. Подаването на заявление ще може да става и в Центровете за обслужване на клиенти на компанията в Западна България. Бланка на декларацията ще бъде изпращана и на гърба на месечните фактури, издадени след 12 август.
Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиения носител. Издаването й се осъществява чрез специализиран клиентски софтуер на ЧЕЗ, който гарантира достоверността й и не позволява манипулиране на съдържанието.
Електронната фактура се изпраща в PDF формат на посочен от клиента адрес на електронна поща до 24 часа след издаването й в системата. В текста на всеки получен имейл се съдържа линк, на който потребителят следва да потвърди получаването й.
Въвеждането на услугата, позволяваща получаване на месечните сметки за електроенергия онлайн, е част от стратегията на ЧЕЗ за трайно повишаване на качеството на обслужване и модернизация в сферата на клиентските услуги.