Пазарът на плазмени телевизори се свива от няколко години, като водещи компании в сектора се отказват от производството. Усъвършенстваната LCD технология постепенно заменя плазмените устройства. Една от малкото компании, която продължава да упорства в този сегмент, е японската Panasonic.
Но дори тя изглежда се готви да премине към LCD технологиите. Според Reuters, Panasonic планира да ограничи рязко производството на плазмени телевизори в следващите три години.
През миналата година компанията пусна на пазара първата си серия LCD телевизори с пасивна 3D технология, достъп до интернет приложения и Alpha IPS дисплеи.
А на технологичното изложение CES 2013, проведено в началото на тази година в Лас Вегас, Panasonic представи първи от водещите производители 4k OLED телевизор. Това е следващото поколение LCD телевизори, работещи с ултра-висока резолюция от 3840 на 2160 пиксела.
Този сегмент на бизнеса достигна своя връх в края на миналото десетилетие. През 2009 и 2010 г. продажбите на плазмени телевизори от Panasonic достигнаха 10.5 млрд.долара годишно.
Но се очаква те да паднат наполовина до 2015 г. Поради тази причина от Panasonic са започнали да обмислят промени в бизнеса си, въпреки че все още не са приети окончателни планове.
Panasonic планира да спре производството на плазмени телевизори в завода си в Западна Япония през 2014 г. Според Reuters компанията дори вече е отписала от активите си стойността на въпросното оборудване.