PayPal въвежда нова услуга за безплатно връщане на закупени онлайн стоки в 15 страни от Централна и Източна Европа, сред които и България. 

Услугата позволява на потребителите, които поръчват продукт от местни и чуждестранни търговци на всички краища по света и плащат чрез PayPal, да върнат продукта и да им бъдат възстановени разходите за транспорт.

В България ще се възстановяват разходи на стойност до 55 лв., като процедурата за връщане е максимално опростена. 

Потребителят трябва да попълни форма, която се изтегля от сайта на PayPal, и да я изпрати по електронна поща на платежния оператор. Сумата се възстановява в рамките на 10 дни.

Компанията цели с тази услуга да насърчи потребителите да пазаруват онлайн. При тези покупки транспортните разходи са важен фактор. 

Проучване на Gemius показва, че 40% от клиентите се отказват от онлайн покупки, ако трябва да плащат за доставка, а 75% са склонни да пазаруват повече онлайн, ако транспортът е безплатен. 

Данните показват още, че 74% от онлайн купувачите се интересуват дали има възможност за безплатно връщане на пратката, а 21% от анкетираните признават, че са купили продукт онлайн именно заради наличието на възможност за безплатно връщане на пратката.