Ние няма да пуснем Хаинбоаз, докато не се направи проверка, която да даде категоричен отговор за качеството и готовността на обекта, заяви вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев при представянето на екипа си в столицата.

Той обясни, че при строителството на трите магистрали Тракия, Струма и Марица няма да има място за публично частно партньорство, тъй като ще се строят с европейски пари.

Актуалните проблеми, които очерта Росен Плевнелиев, са свързани с отлагане отварянето на прохода Хаинбоаз и прекратяване на ремонта по пътя София - Перник в отсечката при Владая. Отварянето на прохода Хаинбоаз, което бе планирано за 6 август, бе отложено докато комисия установи годността за пускане в експлоатация на обекта. Комисията трябва да подготви и протокол по Наредба 3 на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Проходът Хаинбоаз ще може да бъде пуснат в експлоатация, след като Комисията се произнесе с експертно становище. Съгласно заповед  на изпълнителният директор на НАПИ срокът за това е един месец, т.е. не по-късно от 24.08.2009 г .

Към момента е ясно, че Национална агенция „Пътна инфраструктура" преминава в структурата на регионалното министерство. Това е една реформа, която е важна и необходима и е съгласувана с всичко, което Европейската комисия иска от нас. Да се намалят предпоставките за политически натиск и корупция, да няма Надзорен съвет, да има ясни изпълнителни органи, да се носи ясна отговорност, каза Плевнелиев.

Плевнелиев ще разчита на трима заместници: Лиляна Павлова ще е с ресор европроекти, Екатерина Захариева - регионална политика, а Георги Прегьов ще отговаря за пътища и инвестиционни дирекции.