"Брюксел ни спря и агропари", съобщава "Труд". Броени дни , след като ни спря пари по програмите ИСПА и ФАР, Брюксел затвори кранчето за неопределено време и на финансиране по програмата САПАРД, запорът се отнася само до финансирането на проекти от хранителната и рибната индустрия, които се субсидират от предприсъединителната програма, информира изданието. Санкцията ще продължи, докато не се изясни докрай резултатът от разследването за източване на САПАРД на 7.5 млн. евро от наши фирми, огласено преди година от Европейската служба за борба с финансовите злоупотреби и българските антимафиоти, уточнява "Труд". Според източник на вестника от Брюксел България трябва да очаква още "финансови секири". Най-вероятно следващите пари, които ще изгорят, ще бъдат в Министерството на околната среда и водите, допуска изданието.

"Няма опасност за трите млрд. за селото", казва пред "24 часа" заместник-министърът на земеделието Димитър Пейчев. Пейчев уточнява, че замразените средства са около 140 млн. евро и засягат 50 проекта. Той няма опасения, че може да се стигне и до проблеми с програмата за развитие на селските райони.

"Сега" публикува и материал "Брюксел уличи София в измами", който засяга основно спрените средства по програма ФАР. Авторът Юлиана Николова, директор на Европейския институт, коментира, че опасността е да загубим всички пари по ФАР, които сме взели от началото на 2007 г. и които бихме могли да вземем до края на 2009 г. Не завиждам на българските управляващи, защото сред разкритикуваните от Брюксел недостатъци най-често срещаният е "неадекватност", а такъв недостатък трудно може да се отстрани за 1 месец, смята тя.

"Не искаме "нещо" за децата в Могилино", казва пред "Дума" евродепутатът Илиана Йотова. Тя изразява съжаление, че дискусията в Брюксел е останала единствено допълнителен PR на филма на Би Би Си за децата в Могилино, без да подтикне към ефективен разговор. Необходима е последователна и обща европейска политика за хората, които не могат да се грижат сами за себе си, отбелязва Йотова.

"Петър Мутафчиев се отказа да маха началника на влаковете", пише "Труд". Той информира, че транспортният министър Мутафчиев още през следващата седмица ще направи проверка дали във влаковете и по гарите се спазват новите мерки за сигурност.

"Не крийте шафнера - бил герой, а не виновник", е челното заглавие на "24 часа". Георги Георгиев е герой - ако не е измъкнал хората от вагона, щеше да има поне още двайсетина овъглени, цитира вестникът мнението на кондуктора Йото Йотов. Георги Георгиев влизал и излизал от горящия вагон и спасил много хора, самият факт, че от 37 пътници във вагона 28 са били евакуирани, показва какво е направил шафнерът, смятат други кондуктори.

"Станишев иска доклад за влака до 3 дни", информира "Стандарт". 3 дни срок има транспортният министър Петър Мутафчиев, за да изясни какви са причините за пожара във влака "София-Кардам, ултиматума Мутафчиев получил от премиера Сергей Станишев в неофициален разговор вчера, пише изданието.

"Изискванията на ЕС за жп безопасност са въведени у нас", посочва пред "Класа" Симеон Ананиев, изп. директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". В областта на жп превозите имаме пълна хармонизация с изискванията на Европа, казва Ананиев.

"Приватизацията на болниците е елегантен начин за разграбването им", заявява пред "Класа" сърдечният хирург от Университетска болница "Св. Екатерина" доц.д-р Боян Баев. След 1-2 г. някои частни здравни фондове ще фалират, но никой няма да им потърси сметка, защото са създадени от хора, близки до властта, смята той. Съпругът на бившия екоминистър Долорес Арсенова - Асен, продава на здравното министерство прескъпо лекарство срещу рак, показала проверка на "Труд". Става дума за доцетакс от 80 мг, доставян от фирмата на Арсенов - "МС фарма", пише изданието в челния си материал. Според него в Индия медикаментът можел да се купи за 372 лева, а за него здравното ведомство през цялата минала година е плащало по 1368 лева. Това, че цената на препарата в Индия е една, не значи, че е същата и за европейския пазар, е коментарът от фирмата.

"Къде отидоха 1.4 млрд. от излишъка", пита от първа страница "Капитал". Правителството не желае да отчете как са похарчени парите на данъкоплатците, отбелязва изданието. Според справките, които "Капитал" опита да събере, най-висшата ценност, с една пета от похарчените от излишъка пари,е изграждането на пътищата, пише вестникът. Други цели са се оказали попълването на държавния резерв с горива, ремонтът на държавни и общински сгради и покупките на техника и оборудване. С около една десета са били субсидирани държавни предприятия, а останалите пари са се върнали в частния сектор към фирми доставчици и изпълнители, научил "Капитал". Как се харчат законно 1.4 млрд. лева за 10 работни дни е въпрос, който си задават мнозина, не е лесно, защото законът изисква за разходите над определен размер да се възлагат обществени поръчки - процедура, която отнема поне месец, отбелязва изданието. По всичко личи, че в края на 2008 г. правителството отново ще се окаже в луксозната ситуация да разпределя по своя преценка огромни излишъци - по най-вредния за икономиката начин, но и по най-сладкия за всяка власт в последната й предизборна година, коментира авторът. Той посочва, че още от януари бюджетният излишък отбелязва рекордни стойности - 440 млн. лева е преизпълнението на планираните приходи по данни на финансовото министерство.

Всички мобилни оператори, които пречат на реалното прилагане на услугата "преносимост на номерата" ще бъдат санкционирани, съобщил за "Труд" заместник-председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Валентин Хараламбов. Според него реалният старт на преносимостта на номерата трябва да бъде идния месец, като най-оптимистичната дата за това е 10 април. "Брюксел иска да спре злоупотребата с монопол", съобщава пред "Капитал" Иванка Диловска, директор на дирекция "Енергийна стратегия" в Министерството на икономиката и енергетиката. ЕК иска ефективни действия срещу злоупотребата с монопол на енергийните компании, посочва тя.