Годишните продажби на бижутерски изделия за мъже са се удвоили за периода от 2004 до 2006 г. и са достигнали 6 млрд. долара, твърди американската изследователска компания Юнити маркетинг, цитирана от БТА.

Над половината от мъжете в САЩ, анкетирани в проучването, са заявили, че забелязват нарастване на интереса към бижутерски изделия у представителите на своя пол. Освен това не става дума само за традиционните часовници, брачни халки и копчета за ръкавели. Все по-популярни са мъжките гривни с перли и златните печати с брилянти.

На мода също така са сребърните и златни верижки със скъпоценни камъни. Бижутерските анализатори на западния пазар предполагат, че по този начин мъжете подчертават собствената си сексуалност, мъжественост и класа. Растежът на потреблението на бижутерски изделия от мъже в САЩ в момента е на едно равнище с потреблението на козметика и аксесоари, а бижутерският бум се свързва с явлението "метросексуалност".