Държавата е разходвала 10.2 млн. лв. за реклама на туризма от януари до края на месец май, стана ясно от отчета на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в министерство на икономиката, енергетиката и туризма. От тях 1.564 млн. лв. са от бюджета на министерството, а разплатените средства по проекти от Оперативна програма "Регионално развитие" – 8.639 млн. лв.

С този бюджет страната ни се е представила на важни международни форуми с четири национални щанда - на изложенията в Берлин, Москва и Киев (с обща площ на щандовете 1 525 кв.м и 129 изложителя) и с 21 информационни щанда на 18 други борси (площ 846 кв.м и 91 изложителя). България е била страна партньор в Спокие Травъл Маркет и страна гост при първото си участие в AITF-Баку. Дебют направихме и на изложението в Пекин. Министерството е било съорганизатор и на пет национални борси – в София, Велико Търново, Русе и Бургас.

В процес на реализация са няколко обществени поръчки - за купуване на готови рекламни материали, за организиране на тематични журналистически турове за чуждестранни медии, за заснемане на забележителностите в Южна България, стана ясно още от отчета. Министерство на икономиката ще помогне за актуализацията на каталога за конгресно-конферентен туризъм.

Предстои да се постави външна реклама за България на летище Франкфурт, което е с 5 млн. посетители, както и 100 билборда в парижкото метро. До края на годината предстоят още тв и интернет рекламни дейности в Германия, Великобритания и Франция.