Шведските медии се отнасят скептично към продажбата от страна на Ford на бранда Volvo на китайската автомобилна компания Geely. По тяхно мнение, марката е изправена пред опасност да изчезне, потъвайки в производството на евтини масови автомобили в Китай.

Изданието Dagens Nyheter например коментира сделката така: "Volvo: Не всичко може да се купи с пари". В материала китайският купувач е наречен "пътешественик в неизвестното". Според автора на статията Geely няма никакъв опит в разработването на и създаването на автомобили, тъй като китайската компания е на пазара от десетина години, като допреди това е произвеждала хладилници.

Сделката между Ford и Geely бе оповестена на 23 декември, като сумата за която ще бъде продаден бренда Volvo не бе огласена. Според експерти в бранша обаче става дума за около 2 млрд. щатски долара. За китайците сделката е не само престижна, тя означава и стъпване на "истинския" пазар.

От Geely планират обединение на бизнеса с Volvo във всички сфери. Китайската компания обяви доста амбициозни планове, уверявайки, че намеренията й са да вложи в развитието на Volvo минимум 3 млрд. долара. Geely възнамеряват да съживят бранда, като само за първата година удвоят продажбите, като наложат марката на пазара в Китай.

През 1999 г. Ford купи Volvo за 6.4 млрд. долара, но заради кризата и стагнацията на автомобилния пазар, най-вече в САЩ, компанията се принуди да продаде бранда, макар и на по-малко от 1/3 от заплатената преди десетилетие цена. БГНЕС