Добавете нова дума в речника си - "краудсорсинг". Идва от думичката crowd (тълпа) и е опит да канализира манията по социалните мрежи в нещо градивно.

За бизнес инициативата на бившия педагог Алекс Грод разказва обширна статия в Ройтерс. Имайки опита на преподавател и поглед върху влиянието, което социалните мрежи оказват върху учениците, Грод създава сайта Edmodo, в който потребителите споделят полезни уроци напълно безплатно. Подобно на други социални мрежи, потребителите могат да гласуват за даден урок, като така го правят по-видим за останалите участници в мрежата.

Полза от нея имат, разбира се, и родителите. Учителите пък могат да получават и да оказват помощ на колеги в мрежата, да споделят ресурси. Мисли се за опция, при която учителите могат да скриват самоличността си и така да правят анонимни ревюта на ученически домашни или пък да се договарят да правят това срещу заплащане.

За сега единственото, което се заплаща в сайта, са по-специалните анализи, от които се интересуват основно училищата.

През тази година Грод и компанията му получили финансиране от $ 1.6 млн. в конкурс за предприемачество, което сериозно подкрепило начинанието. В момента регистрирани в сайта са 4.8 млн. потребители.

Образованието е труден пазар, отчасти защото е регулиран и това ограничава бизнес инициативата, коментира Франк Бонсал от компанията New Markets Venture Partners пред Ройтерс. Доминират няколко издателства, но учебниците и материалите са скъпи. Освен това голям недостатък на системата в момента е, че издателствата не получават обратен отговор от крайните потребители на образователните продукти, които създават. Ето защо се очаква че краудсорсинга сериозно ще заплаши господстващата позиция на издателствата и ще открие нови възможности пред пазара на образователни услуги. 

Засега Edmodo е от полза на учениците, учителите и родителите в САЩ, но няма пречки сайтове като него да се превърнат в глобални мрежи със силата на Facebook.