Процесът по пренасочване на повикванията за телефони 150, 160 и 166 към единния европейски номер за спешни повиквания - телефон 112 е финализиран, съобщиха от пресцентъра на МВР.

Номерата на Спешна медицинска помощ, Полиция и Пожарна безопасност и защита на населението продължават да функционират, но когато бъдат набирани, обажданията постъпват в центровете 112. Това води до централизиране на обслужването на всички спешни повиквания в страната, тъй като информацията за тях вече постъпва на едно място - в центровете 112.

По този начин сигнализирането и активирането на компетентните служби се оптимизира и се подобрява координацията между тях. Те ще управляват и координират по-добре работата на своите ресурси и екипи.

На тази база ще се проследява цялостния трафик на спешните повиквания, ще се анализират различни показатели и характеристики на тези повиквания и ще се събира статистическа информация за работата на отделните служби. Ръководните органи ще могат да правят обективна оценка за извършената работа и да вземат конкретни управленски решения за оптимизиране на системата на спешните повиквания.

Досега на денонощие в националната система 112 постъпваха средно около 8000 сигнала, след пренасочването са около 22 000, от днес се очаква техният брой да достигне 25 000-26 000. Системата е оразмерена да поеме този трафик - спешните обаждания се обслужват денонощно от 320 оператори.

До момента седем европейски страни са финализирали процеса по пренасочване на спешните си номера към 112. В Холандия и Дания останалите спешни телефони са изцяло премахнати. У нас спешният номер е познат на около 66% от хората. По този показател страната ни е сред първите в ЕС.