Довечера водещата социална мрежа в САЩ ще стане публична компания. При това още преди старта на сесията в Ню Йорк цената на книжата беше повишена. Първоначално се планираше първичното публично предлагане да започне от диапазона 23-25 долара за лот. Но днес стана ясно,че акциите ще бъдат пуснати на пазара при цена от 26 долара за лот.

На 13 септември, когато Twitter подаде молба за IPO до Комисията по ценни книжа на САЩ, анализаторите очакваха дори още по-ниска цена - 17-20 долара за акция.

Twitter планира да продаде на борсата 70 млн. акции на обща стойност 1.82 млрд. долара. Компанията ще предостави на банките-организатори и възможността в течение на 30 дни да изкупят допълнително 10.5 млн. акции.

Ако бъде успешно това би било второто по големина IPO на интернет компания след излизането на Facebook на пазара през миналата година. Приходите от първата емисия на Twitter ще надхвърлят тези от IPO-то на Google през 2004 г.

С цена от 26 долара за акция пазарната капитализация на Twitter достига 14 млрд. долара и поставя дружеството над интернет компании като Groupon и Yelp, но под LinkedIn с 26.8 млрд. долара, както и след Facebook, чиято пазарна капитализация е 120.2 млрд. долара.

За разлика от най-голяма социална мрежа в света акциите на Twitter ще се търгуват на NYSE, а не на Nasdaq.

Facebook излезе на пазара през май 2012 г., но в резултат на лоша стратегия акциите на компанията се сринаха почти три пъти и беше нужна повече от година, за да възстановят първоначалната си цена. В Twitter подходиха доста по-предпазливо.

Twitter е създадена през 2006 г., като към юни 2013 г. броят на активните потребители, влизащи в акаунта си поне веднъж месечно, е 218 млн. души. Сайтът е в топ 10 на най-посещаваните в интернет. Акаунти в Twitter имат известни политици, спортисти, актьори и прочие публични личности.

Компанията публикува за третото тримесечие на 2013 г. загуба от 64.6 млн. долара, спрямо негативен резултат от 21.6 млн. долара година по-рано.