Вносните стоки да бъдат с етикети, изписани изцяло на български език. Това е една от идеите на кампанията "Подкрепете българското", която правителството смята да инициира. Сега у нас се продават често вносни стоки, предназначени за други пазари, като върху етикетите се добавят микроскопични стикери с български превод, които се четат трудно. 

Идеята на кампанията е да защити българския производител от нелоялния внос и да насърчи хората да купуват родни стоки. 

"Целта е хората да разберат, че когато купуват български продукти, това води до увеличаване на производството и нови работни места" , обяви за "Труд" икономическият министър Драгомир Стойнев. 

Кампанията ще позволи на потребителите да правят информиран избор, понеже много лесно ще различават кои стоки са произведени у нас и кои са вносни. Освен това така ще има по-голяма равнопоставеност между вносителите и производителите. 

"Българските производители и стоките им са много по-проверявани у нас от вносните. Защото помислете какво се получава - в момента N на брой държавни служби контролират качеството и безопасността на българските стоки, а за вносните е нужно само да имат залепен стикер с български превод, за да са на пазара", коментира министър Стойнев. Той подчерта, че идеята тепърва ще се дискутира с браншовите организации на вносителите. Ще се проверява и дали тя не противоречи на европейските директиви. За разработване на кампанията 

"Подкрепете българското" се създава работна група с участието на депутати, представители на работодателски и браншови съюзи, експерти от съюз "Произведено в България". По време на дискусиите ще се обсъди и още една стара идея - етикетите на родните стоки да съдържат запазен знак "Местен продукт", каквато практика има в други страни. 

За целта на кампанията ще се помисли дали в бъдеще държавата да не даде повече правомощия на браншовите организации да регулират дейностите в своите сфери, вместо това да вършат държавни органи, както е сега. Работната група ще приеме и всякакви други предложения.