Близо 39 процента от българите не четат вестници. Това сочи проучване на аудиторията, проведено сред хора на възраст от 14 до 65 години.

Само 11 процента купуват вестници всеки ден, а 44 процента го правят веднъж седмично.

Все по-голям дял от населението се пренасочва към новините в интернет. Все още обаче най-често използваме интернет, не за да се осведомяваме за актуалните теми от ежедневието, а за да комуникираме с приятели в социалните мрежи.

Според изследването на "Сова харис" българинът приема добре новите медийни практики, които интернет предлага и все по-усилено се възползва от тях. Според доц. Маргарита Пешева от ВТУ това е и причината търсенето на вестниците да намалява: "Навлизането на новите медийни практики, които интернет създава, става по-бързо от разширяването на медийната грамотност. Резултатите от проникването на блогосферата и отношението на потребителите на различни видове блогове е много по-ниско, отколкото отношението им към социалните мрежи".

Различни експерти в последните години правят прогнози кога ще дойде краят на печатните издания и кога ще бъде издаден последният вестник в света. По думите на доц. Пешева, за изчезване на пресата не може да се говори: "Хартиените вестници в следващите 5-10 години имат бъдеще в България".

Данните показват, че най-четените печатни издания у нас остават "Труд" и "24 часа".