Всеки втори потребител на интернет у нас си е поръчвал храна през мрежата, а пиците и китайските манджи са най-търсени в заведенията от купувачите през компютъра. 

В онлайн бакалиите пък най-предпочитани са алкохолът, кафето, безалкохолните напитки и захарните изделия. 

По-свенливо се поръчват млечни и месни продукти, плодове и зеленчуци. Пакетираните стоки с по-дълъг срок на годност са по-предпочитани за покупка в нета. Това стана ясно вчера по време на дискусия за онлайн продажбите на храни у нас. 

Интернет потребителите все още са резервирани към покупката на бързооборотни стоки и храни, съобщи Ирена Янкова, мениджър в института за проучване на пазара GfK България. 

Основни бариери пред тях са липсата на възможност да се пипне продуктът, да се прочете цялото съдържание и да се огледа внимателно стоката. Изследване на компанията показва, че в 73 на сто от случаите се правят покупки от български сайтове. 

Отчетено е също така, че над 90% от покупките на храни стават през родните сайтове за дрехи, обувки, аксесоари и самолетни билети се ползват сайтовете от чужбина. 

Чрез наложен платеж пък се правят половината плащания на онлайн покупки. Малко старомодният начин се предпочита заради по-високата сигурност. Само по-този начин може да се види стоката, преди да се дадат парите. 

С банкова карта се плащат 36 на сто от поръчките. Около 27 лева е средният размер на една поръчка на храна за офиса или дома. Хората, които си зареждат по този начин трапезата, правят средно по 22 поръчки годишно, но около 7 на сто правят по две поръчки седмично.

По-голямата част от поръчките на готова храна отива в домовете на хората, само една трета се консумира в офиса, става ясно от изследването на GfK. Мъжете са по-активни при покупките в нета, докато дамите предпочитат да пипнат и огледат детайлно стоките. 

За нежния пол пазаруването в мрежата е възможност да се доберат до продукти, които не се намират на рафта в кварталния магазин, освен това по този начин те се предпазват от импулсивни покупки. 

Почти 30 лева излиза една поръчка за ядене при мъжете а жените заделят по 25 лева. 75 на сто от поръчките на мъжете са за манджи, които те консумират у дома, докато жените по-често поръчват за ядене върху бюрото в офиса. 

Доста по-осезателна е разликата в навиците на двата пола при електрониката, където мъжете броят средно по 559 лева, докато жените са с покупки в размер на 424 лева. 

Оказва се, че 64 на сто от потребителите биха си купили през нета продукт директно от ферма или мандра, за да подкрепят развитието на българските производители, сочи още изследването.