Полицията предупреждава за нов сценарий на телефонна измама, при който измамници се представят за служители на Главна дирекция „Национална полиция“ и банки, за да изкопчат пари и лична информация от граждани.
Жертвите биват убеждавани, че са въвлечени в разследване за фалшиви пълномощни, опити за теглене на кредити или източване на спестявания.
Схемата започва с обаждане от мним полицай, който твърди, че някой се опитва да изтегли кредит на името на потърпевшия. Следва „банков служител“, който инструктира какво да се направи — да се изтеглят пари от сметката, да се вземе кредит, да се предоставят средства на посредник или чрез криптомат, за „сигурно съхранение“. Понякога се включва и „прокурор“, който засилва усещането за натиск и спешност.
Пенсионер загуби хиляди след фалшиви инструкции за Revolut карти
Измамниците използват реалистично звучащи телефонни номера — включително такива, изписани като на институции — и говорят уверено и убедително. Основният им трик е да създадат чувство за спешност, конфиденциалност и опасност за парите на жертвата.

Как да се предпазите:
- Не предприемайте действия по искане на непознати по телефона;
- Прекъснете разговора и се свържете с банката си по официален номер;
- Не споделяйте лични или банкови данни;
- Подайте сигнал на 112 или в най-близкото РПУ.
Полицията напомня: нито полицаи, нито банкови служители ще искат от вас пари или да теглите кредити по телефона. Ако някой ви убеждава в противното – това е измама.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase