Над 50% от онлайн купувачите в България използват интернет чрез смартфон Това показва проучване на платформата за сравнение на цени и продукти Pazaruvaj.com, проведено в България, Румъния и Унгария.

Според анкетираните потребители онлайн пазаруването дава възможност да се сравнят различните оферти, избягва се опашки и е по-евтино. 

Изборът на онлайн магазин за пазаруване се определя от четири основни фактора – цената на продуктите, възможностите за доставка, надеждността на магазина и разнообразието на предлаганите стоки.

Българските онлайн потребители използват между два и четири различни източника на информация преди закупуването и избирането на продукт или магазин, като най-често те използват сайтовете за сравнение на цените и разглеждат описанията на уеб магазините.

Най-предпочитаният начин за доставка на покупката е с куриер до дома (80%) или на работното място (70%). Мнозинството от онлайн купувачите в България предпочитат плащането в брой – с наложен платеж при получаване на пратката от куриера (85%). 

Около 30% от потребителите приемат електронните решения за плащане, като привържениците на плащането с банкова карта онлайн и при получаване на стоката са приблизително по равно.