Раздвижване се забелязва в офертите на нискотарифните авиокомпании. Превозвачите се конкурират чрез промоции за празниците и допълнителни полети за най-желаните дестинации. Ирландската "Райън еър" например обяви, че еднопосочен билет по направленията от Пловдив до Лондон и Франкфурт ще струва само 10 евро в периода ноември-януари.

Миналата седмица от компанията предупредиха, че спират редовните полети до Милано заради неуредени сметки за летищните такси между общината и пловдивския аеропорт, а новата линия до Франкфурт е под въпрос. Проблемите изглежда вървят към изглаждане, защото в актуалното разписание на "Райън еър" фигурират полети до германския град. Няма информация обаче дали община Пловдив вече е платила сумата от 191 000 лв., която дължи на Фонда за развитие на летището.

С оглед на повишения интерес от страна на клиенти, някои от евтините превозвачи откриват и допълнителни полети. Британската easyJet съобщи, че увеличава своите курсове от България от средата на декември. Във връзка с коледните празници тя пуска втори полет от София до Лондон през уикендите. Заедно с делничните полети, всяка седмица авиокомпанията ще изпълнява до 9 двупосочни курса от София до Лондон и 12 до Манчестър. Цените за еднопосочен билет са съответно 35.99 евро до Лондон и 56.99 евро до Манчестър.

От WizzAir също готвят промоции по празниците, но ще ги обявят в следващите седмици. В продажба вече са т.нар. "летни" билети за 2012 г., които са за полети след 26 март.

Flyniki на шампиона Ники Лауда вече рекламира билети до Виена за 44.99 евро и скорошни полети до Париж, Рим, Барселона, Валенсия, Берлин, Хамбург по 88.99 евро.

Развитие

След стъпването си на българска територия, евтините самолетни компании бързо завзеха над 50% от пазарния дял, с което предизвикаха недоволството на редовните превозвачи.

По време на рецесията увеличаващите се разходи за гориво и намалената покупателна способност се отразиха негативно и на техния бизнес. Последва масово закриване на нерентабилните полети.

Сега изглежда, че родният пазар отново е атрактивен за нискотарифните авиокомпании. Според хора от бранша причина за това е засиленият интерес към българските курорти от страна на чужденците, както и увеличеният брой бизнес пътувания на българите.