Почти 400 милиона лева са похарчили българите по празниците. Това сочат предварителните разчети на данъчните, които се надяват оборотът на търговците да достигне това ниво. Според анализите на експертите от приходната агенция по Великден и Коледа българинът е склонен да харчи с 10 – 12 на сто повече от обичайното за другите почивни дни.

Най-много пари ще минат през касите на ресторанти и барове – около 14 милиона лева. Освен това инспекторите очакват да има обороти и в библиотеки и музеи – по великденските празници миналата година там са отчетени около 40 хиляди лева, съобщава Нова телевизия.

Заради по-високите цени на агнешкото, зелените салати и другите пресни зеленчуци през тази година,

за празничната трапеза са похарчени повече средства

За първи път от няколко години цената на агнешкото месо не падна при производителите в последния момент преди празника, похвалиха се стопаните. Обичайно преди Великден някой от тях продаваха на 4,50 лв./кг живо тегло, но сега почти нямаше сделки под 6 лева. В някой магазини месото свърши, което позволи на хитри търговци да пробутат мазни шилешки мръвки, вместо крехки агнешки, видя „Монитор”.

С 2 процента се е повишил Индексът на тържищните цени, който отразява цените на хранителните стоки на едро, съобщиха от Държавната комисия по стокови борси и тържища. Според експертите, че подобно повишаване на цените се наблюдава почти всяка година преди Великден. Цената на вносните доматите се повишава в седмицата преди празника с 10,1 на сто до 2,52 лева за килограм. Краставиците от внос поскъпват с 7,8 процента до 2,21 лева.

Цената на родните краставици скача с 20,7 на сто

до 2,92 лева за килограм. Зелето се търгува на едро по 1,06 лева за кило, а картофите по 0,52 лв. /кг. Зелената салата поскъпва със 7 % до 1,07 лева за брой. Връзка репички се търгува на едро по 0,67 лева.

Междувременно стана ясно, че абонатите на трите мобилни оператора са изпратили близо 6.8 милиона кратки текстови съобщения за Великден. Българите се отказват от поздравите с електронно съобщение, сочи статистиката. За Великден 2014 година абонатите на трите оператора са изпратили с 2 млн. SMS-и повече.