Виртуалното ни пространство е препълнено от множество онлайн магазини, които предлагат различни видове стоки на изгодни цени. Всеки интернет магазин залага на определена функционалност, като в повечето случаи предлаганите стоки са подредени в категории за по-лесно ориентиране и намиране на желания продукт.

Неочаквано, въпреки разпространилото се в световен мащаб интернет пазаруване се оказва, че у нас българинът остава все още предубен към подобен род покупка. След провела се в продължение на месец анкета на Pariteni.bg, едва един от всеки петима от потребителите на сайта заявява, че пазарува постоянно онлайн. 38,4% от гласувалите пък са отговорили, че никога не са пазарували по интернет.

От общо 1032-ма анкетирани, 221 (или 21.4%) са дали своя глас, че го правят рядко, като причина се изтъква притеснението за качеството на стоката.

Изобщо не е и изненада, че приблизително 19% заявяват, че имат желание да пазаруват по интернет, но са недоверчиви.

Много от нашенците не знаят как да пазаруват онлайн. Масово българинът не е запознат с начините за плащане и видовете платежни средства, как се пазарува от аукцион, методите за доставка, начините за оплакване, както и с правата му като на потребител. Като прибавим и несигурността за личните данни, както и вечния страх от сайт – менте, който ще ни измами и  вземе парите, резултатът от анкетата не е никак учудващ. 

Като плюсове на интернет пазаруването тук можем да посочим по-добрата цена, както и по-големия избор и информация за продукта. Важни са и консултацията с хора, които вече са ползвали стоката, както и спестяването на време в обикаляне по “реалните” магазини.

Минусите определено са харченето със замах за единица време, рискуването с точния размер - в повечето случаи купуваме дрехи и обувки, както и чакането на поръчката - може да има евентуално забавяне или объркване. Няма обикаляне и за тези, които обичат да се разхождат по магазините, да пробват и оглеждат.