Жените правят по-големи поръчки и са по-щедри при поръчката на храна в интернет. В повечето случаи дамите поръчват за цялото семейство, като това е причината средната стойност на поръчките да е по-висока от тази при мъжете - 32 спрямо 30 лева. 

В месеците с повече празнични дни разликата достига до 4 лева. Това сочат наблюденията на Владимир Давчев, основател на най-голямата платформа за поръчка на храна от над 550 ресторанта в България. Освен това

жените поръчват най-често в петък, а мъжете - в събота

Голямата част от поръчките си дамите правят до 7 часа вечерта, докато господата по-често се изкушават да се хранят в по-късни часове.

Топизборът на мъжете при онлайн пазаруването през интернет е бързата храна - около една трета от всичките им поръчки. Най-предпочитаните храни за силния пол са бургерите и пицата. Италианската кухня пък се утвърждава като избор номер 1 при дамите при тяхното пазаруване онлайн, коментира Дачев пред БТА.

Анализът на поръчките показва, че  на първо място по онлайн продажби са сандвичите, след това са салатите и пиците. Най-много се поръчва в петък вечер, когато хората чакат гости или просто искат спокойствие и вкусна храна у дома. “Хората все по-ясно си дават сметка, че поръчката за вкъщи или офиса може да им спести не само време, но и пари.

Пазаруването по мрежата няма да измести ресторантите

въпреки ръста на онлайн поръчките за доставка по домовете. Ресторантът ще си остане социално средище и място, където някой да ни поглези”, коментира заместник-председателят на Българска асоциация на професионалните готвачи Андрей Стоилов. 

Интересът на българите към посещенията на ресторанти обаче намалява през последните години предимно заради свитите доходи и кризата. Тежката икономическа ситуация се отразява и върху бранша и възможността да наема достатъчно персонал.

Едва 10 на сто от големите ресторанти имат онлайн продажби, но това с годините ще се промени и предлагането по интернет ще се разрасне, смята Стоилов. Сериозният потенциал за растеж на пазара за доставки на храна за дома и офиса у нас е пряко свързан с промените в начина на живот и потребителските нагласи в големите градове, коментира също Владимир Давчев. В момента 63 на сто от всички поръчки, направени през платформата у нас, са вече онлайн, коментира Давчев. 

Само за няколко месеца заявките през мобилни устройства бележат ръст от 250 на сто. Изследванията в световен мащаб показват, че бизнесът с доставка на храна за дома и офиса расте постоянно, достигайки обем от 70 млрд. долара. Според прогнозите на международните експерти през 2020 година повечето от заявките вече ще се правят през интернет.