След снежните блокади по пътищата в навечерието на Нова година, заради които хиляди българи останаха в колите си с часове, няма яснота дали и кой ще понесе отговорността за това. Най-сериозните проблеми по шосетата бяха в няколко области в Източна България - Шумен, Разград, Силистра, Варна, Ямбол и Бургас.

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), МРРБ и МВР все още не са обявили дали има виновни за хаоса и дали ще търсят отговорност от служители на пътните управления и пътната полиция за слаба организация в кризисната обстановка. Нито пък дали ще бъдат глобени фирмите, които отговарят за почистването на шосетата в тези области и най-вече за участъка на магистрала "Тракия", където положението беше най-тежко. На практика за няколко часа на 31 декември Бургас беше почти недостъпен, от града също не можеше да се излезе в каквато и да е посока.

Пътуващи от Добрич към Пловдив се оплакаха, че преди да тръгнат по най-прекия път - Рижкия проход, не е имало абсолютно никаква информация за затворените трасета и откъде може да се мине в дадената посока.

"Нито табели, нито пътни полицаи, нито широко рекламираното приложение LIMA на АПИ, нито горещия им телефон - никаква информация отникъде", разказа премеждията си на 31 декември семейство Митакови.

Според регистъра на АПИ за почистването в област Бургас отговаря консорциум "Пътно поддържане Бургас 2014" ("ПСТ Груп"-София, "Пътстрой Бургас", "Трейс Бургас"). Във Варна чисти ПОНТ-Варна ("Хидрострой" и "Инжстройинженеринг"), в Ямбол - обединение ЯМБОЛ ("ПСФ Мостинженеринг"-Ямбол, "Техностройинженеринг 99"-Ямбол, "Родопа Трейс"-Смолян), в Сливен - "Пътно поддържане - Сливен" ЕООД София, в "Разград" - консорциум "Пътно поддържане Русе 2014" ("Хидрострой" АД гр. София, "Пътинженеринг" АД гр. Русе)", а в Силистра - "Пътинженерингперфект - Т". Дружество по Закона за задълженията и договорите, също консорциум, отговаря за магистрала "Тракия" в частта от Бургас към Петолъчката. това е "Магистрали 2014", в което влизат "ПСТ Груп", "Понсстройинженеринг", "Екоресурс-Р" и "Зебра". 



Реално основната отговорност за пътищата в Източна България е в ръцете на няколко фирми. "ПСТ Груп" е свързвана в пътния бранш с депутата Делян Пеевски и Първа инвестиционна банка. "Пътно поддържане - Сливен" беше купена през 2011 г. от "Биндер", свързана с аферата "Батко и Братко" и скандално известния бивш пътен шеф Веселин Георгиев. "Хидрострой" е свързана с бизнесмена Велико Желев, който бе съветник на регионалния министър по времето на кабинета "Станишев". "Автомагистрали" е държавната фирма към МРРБ. "Трейс" е собственост на бизнесмена и преподавател в УАСГ Николай Михайлов.