Нискотарифният авиопревозвач Ryanair е изправен пред нов рунд стачни действия от персонала си в няколко европейски страни.

Пилотите на компанията, базирани в Ирландия, Белгия и Швеция ще протестират относно условията си на труд, а към тях ще се присъединят и колегите им от Германия и Холандия, след неуспешните преговори със синдикатите, информира Independent.

Компанията оперира от 86 летища в 37 държави, а през 2017 г. е превозила 130 млн. пътници. Но особено през юли нискотарфиният авиопревозвач бе „ударен“ от редица стачки, които се отразиха зле на икономическото развитие на компанията и на пътниците, които пропуснаха полетите си точно през лятната почивка.

Кога ще бъдат стачките?

Ryanair настоява само 20 полета или 7% от планираните 300 полета до и от Ирландия на 10 август да не се състоят заради стачните действия на членовете на синдиката FORSA. Тези 20 отменени полета ще засегнат 3500 пътници.

Стачките в Белгия също на 10 август ще засегнат 104 полета към и от страната и 22 в Швеция.

Пътниците, които трябва да пътуват на тази дата вече трябва да са уведомени с имейл от авиокомпанията, че пътуването им е едно от засегнатите от стачните действия и се препоръчва да се свържат с Ryanair за повторна проверка.

В Холандия анкета на Асоциацията на холандските пилоти установи, че 99.5% от тях ще стачкуват. Те могат да предприемат тези действия само с 12-часово предизвестие.

В Германия разговорите между синдикатите и авиокомпанията продължават. 

От своя страна Ryanair е поискал всички синдикати да отправят поне седем дни по-рано предизвестие за провеждане на стачка, за да може да уведоми своите клиенти. 

Ще имат ли пътниците право на обезщетение?

Пътниците, чиито полети са били отменени, могат да получат обратно парите си или да бъдат безплатно прехвърлени към алтернативен полет на различна дата, информират от Ryanair. Освен това авиокомпаниите са задължени да съдействат на своите клиенти в случай, че полетът се забави по силата на Регламент 261/2004 на ЕС. 

Това означава, че пътниците могат да поискат храна и настаняване  - зависи от продължителността на закъснението и разстоянието на полета.

Авиокомпаниите обаче оспорват задължението си да предоставят обезщетение в случай на стачка, защото те определят тези действия като „извънредни обстоятелства“ извън контрола на превозвача. 

„Ryanair“ искрено се извинява на клиентите за смущенията с полетите, но сме направили всичко възможно, за да го избегнем“, заяви маркетинг специалистът на компанията Кени Джейкъбс.