Българските потребители най-много се оплакват от дефектна комуникативна техника, показва статистика на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в която през 2014 г. са постъпили общо 17 903 жалби.

Половината от тях са за рекламации на мобилни апарати, преносими компютри, таблети и други.В контролния орган са постъпили оплаквания за закупуване на дефектни битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма. 

Други оплкавания през миналата година в Комисията са били свързани с потребителски кредити, мебели, автомобили, мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на иформация, стоки за деца.

Близо 70% от жалбите за рекламации са решени в полза на потребителите. При останалите все работата не е приключила, а други са неоснователни или не са придружени с необходимите документи. 

От КЗП отбелязват, че някои от жалбите са извън правомощията им и са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност.