
Какво да направя, ако сметката ми за мобилен телефон е неправилна
Кошмар! Няма такъв мобилен оператор! Гледам сметката си за последния месец … Тя ме гледа. И двете едновременно мигаме на парцали. Двойно по-малко говорих, търся Wi-Fi на всеки ъгъл, за да дам почивка на ...
1

Договор за услуга с търговец - за какво да внимаваме
Oт изключителна важност е да имате договор с търговец, когато сте потребител на дадена услуга – монтаж на дограма, изработка на мебели и т. н. От Комисията за защита на потребителите съветват ...
0

Какви права имаме при пазаруване по време на екскурзия в ЕС
В случай че сте решили това лято да използвате отпуската си за кратка екскурзия в чужбина, е добре да знаете някои свои основни права като потребители, когато пазарувате от местните магазини. Важно ...
0

Какви са правата ми при пътуване със самолет или автобус
Ако сте от хората, които очакват лятото, за да осъществят отдавна мечтано пътуване, тогава е добре да се запознаете с най-важните си права в ситуации, в които можете да попаднете при ползването на автобус ...
0

Банкоматът „глътна” картата – какво да правя?
Когато сме на почивка, променяме обичайния за ежедневието ни ритъм на живот. Оставаме до по-късно вечер, планираме в движение различни активности, често възникват непредвидени разходи, за които не сме ...
1

Кое колко струва и как да сме сигурни
По време на активния летен сезон по морето и в планинските места за отдих нерядко се наблюдава завишаване на цените. „Всички са наясно,...
0

Пет уловки при тегленето на бързи кредити
"Пари до заплата с лошо ЦКР, отпускане на момента без поръчители“ е един от най-често срещаните афиши по стълбове. Въпреки че за проблемите с бързите кредити се говори от години, все още много ...
5

Четете внимателно договорите при резервиране на лятна почивка
Потребителите трябва да четат внимателно договорите си при покупка на пакетно пътуване за лятна почивка. "Първо, трябва да се убедят, че се договарят с регистриран туроператор, тъй като те са ...
0

КЗП започва ново проучване за двойния стандарт при храните
Комисията за защита на потребителите започва ново проучване за двойния стандарт при храните. В изследването, освен хранителни стоки, за първи път ще бъдат включени и спиртни напитки. Проучването се извършва ...
0

Маргаритов: При пазаруване и резервации за Великден е най-важно гарантирането на правото на информация
„Най-важното е да бъде гарантирано правото на информация, както при пазаруването, така и при туристическите резервации”, подчерта председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър ...
0

Внимавайте с офертите по телефона от мобилни оператори
Договор, който не е подписан върху хартиен носител или по реда на Закона за електронния подпис, не е сключен, особено ако общуването е вървяло само по телефона или по друг комуникационен канал. Това ...
0

КЗП забрани нелоялна практика на Техномаркет
Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна практика на голяма верига за техника, която е продавала роботизирана ...
2

Оплакваме се с 20 на сто повече от онлайн търговци
С около 20% повече са жалбите срещу онлайн търговци за деветте месеца на тази година спрямо същия период на миналата, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Увеличаването ...
0

Може да откажете покупка, ако търговецът закъснее
Ако дадена онлайн поръчка се забави по вина на търговеца, клиентът има право да я откаже и да си получи парите обратно. Това важи дори за стоките по поръчка, които в други случаи не могат да бъдат отказвани ...
0

Aко банкоматът не пусне кеш, а транзакцията е отчетена
В празничните дни по Коледа и Нова година клоновете на банките са затворени и хората обикновено прибягват до теглене на пари от банкомати или разплащане с карти в магазините. Това обаче понякога може да ...
3

Фирми за бързи заеми подвеждат с такси и лихви
Фирмите за бързи кредити продължават да налагат неравноправни клаузи, с които ощетяват своите клиенти. Това е установила Комисията за защита на потребителите (КЗП). Един от по-новите трикове е, когато ...
4

Фирмите за бързи кредити ясно да казват колко връщаме
Фирмите за бързи кредити задължително трябва да предоставят още преди отпускането на заема пълна информация за всички условия и най-вече за сумата, която ще трябва да върнем в края на периода. Това ...
9

Пробутват ни за домашни, храни с консерванти
Продължават опитите на купувачите да бъдат пробутвани храни, произведени по промишлена технология и бъкани с консерванти, но представени, като приготвени по домашна щадяща рецепта. Това съобщи днес ...
3

БНБ съветва как да се жалваме от банките
Наръчник на потребителя, в който дава напътствия на клиентите на търговските банки, написа и разпространи вчера БНБ. Един от основните акценти в него е, ако клиентите имат съмнение за неправилно начислени ...
0

Kои са най-честите заблуди при намаленията и промоциите
Кампаниите за намаления и промоции са характерни в периодите, когато се сменят сезоните и магазините трябва да освободят място за новите колекции. Но те са често използван от търговците прийом ...
1