Потребителите трябва да четат внимателно договорите си при покупка на пакетно пътуване за лятна почивка.

"Първо, трябва да се убедят, че се договарят с регистриран туроператор, тъй като те са задължени да поддръжат валидна "застраховка професионална отговорност", а това е единственият източник за удовлетворяване на финансови претенции при проблем". Това заяви председателят на Комсиията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в сутрешния блок на bTV. 

По думите му най-честите оплаквания на потребители към КЗП са свързани с пакетни пътувания. Предварителната информация не се предоставя навреме и е непълна или неточна. Другите оплаквания са по повод това, че настаняването е в различен от посочения хотел и условията не отговарят на описаните, поясни той. 

"Понякога потребителите са склонни да се доверяват на устна, разменена в разговор с представител на туроператор или дори в социалните мрежи информация. Но може да се окаже, че когато подпишат договор, той съдържа различна от предварително договорената информация. Затова всичко трябва да се чете", каза още Маргаритов.

Той подчерта, че е важно е да се събират всички документи, тъй като те са основните доказателства при възникване на проблем и решаване на конкретен казус. 

Жалбите в КЗП за туристически услуги са около 4% от общо 23 000 оплаквания по най-различни въпроси на годишна база.

„Това изглежда на пръв поглед немного, но трябва да държим сметка, че всеки конкретен проблем в туризма предизвиква доста сериозни неприятности на хората, които стават жертва на този проблем”, допълни председателят на КЗП.