Facebook е на път да излезе на пазара на банковите услуги. Преди дни Facebook обяви прекратяването на системата си за разплащане Facebook Credits.
Това, което някои тълкуват като отстъпление, обещава по-скоро да бъде начало на печеливш бизнес за плащане, пише в специализирания си икономически блог Blick Log Дирк Елзнер.
С виртуалната си валута Facebook прави около 15% от продажбите си при силно възходяща тенденция. Социалната мрежа обяви, че планира в следващите месеци постепенно да заменени своите „кредити" с реални местни валути и вместо сметки с кредити, потребителите ще получават истински евро, долари или йени.
Решаващи обаче не са техническите и регулаторните пречки, а това дали предлагането на финансови услуги чрез Facebook или други социални мрежи може да бъде успешно, коментират експертите.
Дирк Елзнер е сред поддръжниците на подобна теза и смята, че банкиране може да се случи и през социалните мрежи. Той се осланя и на проучване на Cisco, при което 5300 потребители в пет развити и три развиващи се държави искат банките да предоставят информация и услуги и чрез виртуални канали.
Как това може да се случи в технологичен и практически вариант, от няколко години показва мюнхенската банка Fidor.