След 3 до 5 години телефоните ще изместят кредитните карти. Това прогнозира шефът на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян по време на представянето на новата услуга за мобилно банкиране "Булбанк мобайл". Тя се отличава от интернет банкирането, тъй като всички банкови операции се извършват със специално приложение, което се инсталира на личния мобилен телефон.

"Булбанк Мобайл" дава редица възможности, като проверка на баланс по сметки, плащания в лева, обмяна на валута и др.

"Услугата привлича много нови клиенти. Някои сменят банката си само заради мобилната услуга", каза зам.-директорът "Банкиране на дребно" в УниКредит Булбанк Цветанка Минчева.

"Сега 95% от клиентите ни се обслужват на гише, а желанието ни е в бъдеще мултиканалното обслужване да достигне 25%", каза директорът "Банкиране на дребно" Паскуале Джамбои.

"Булбанк мобайл" засега предлага базови функции, като в близко бъдеще ще бъдат добавени много нови възможности като локализация на най-близкия банкомат, клон на банка и др.

Приложението за банкиране през мобилния телефон е разработено от хърватското поделение на компанията Asseco SEE. То е доказало функционалността си, тъй като се ползва от 100 хил. клиенти на хърватския пазар.

Приложението е съвместимо за над 1200 модела телефони, като достъпът до интернет е единственото задължително условие. Освен у нас и в Хърватска приложението се интегрира в Чехия, Словакия, Словения, Босна и Херцеговина и Сърбия, като на по-следващ етап се планира да стъпи и в Русия.