Потребителите на мобилно банкиране могат да очакват средно по 1 SMS на всеки 2 дни към 2015. В проучване на възможностите и стратегиите на банките за следващите 5 години, Juniper заключва, че трафикът на съобщения ще достигне 90 милиарда на година до 2015-та.

Повече от 80% от банките предлагат някаква форма на мобилно банкиране. Това са предимно известия за баланси и потенциални фалшиви транзакции. На база на интервютата, Juniper смята, че има сериозен потенциал банките да добавят нови услуги, за да ускорят комуникацията на клиентите си чрез приложения за заеми и ипотеки.

Всички региони стават все по-иновативни в услугите, които предлагат, което дава тласък за увеличаване на броя на потребителите. Мобилният канал е станал нещо, което банките трябва да имат, коментират авторите на анализа.

Далечният изток и Китай ще бъдат регионите с най-голям брой потребители през 2015 г. Въпреки това в Западна Европа ще има най-голямо проникване на мобилното банкиране. Очаква се броят на потребителите, които използват мобилни телефонни услуги сега, да се увеличи двукратно до 2013 - т.е. от 200 на 400 милиона души.

Цялостната стратегия, която стои зад SMS банкирането, е потребителите да бъдат въведени в света на самообслужването, като използват канал, който е познат за тях.

Анализът заключава, че това е „win-win” стратегия за банките. Те могат съществено да подобрят обслужването на клиентите си, като същевременно съкратят разходите чрез кол центрове.