Над 10 хил., или почти всички автосервизи у нас на практика работят нелегално и без нужния контрол. Причината е, че няма работещ регламент за тяхната дейности. Това съобщи за „Монитор” Иван Вълков, зам.-председател на комисията по транспорт към парламента.

По думите на депутата от ГЕРБ до 2000 година е имало някакви установени правила, но тогава работата на монтьорите е прехвърлена в закона за занаятите, където не е регламентирана по подходящ начин. В момента всеки търговец може да извършва такава дейност, стига да има регистрация, няма изисквания за техника или квалификация на работници.

Един от проблемите за потребителите е, че не се дават никакви гаранции за както за извършения ремонт, така и за това какви части са вложени в него, от къде са купени и каква сигурност имат. Освен това има сигнали, че голяма част от сервизите работят, без да издават касови бележки, заяви още Вълков. И допълни, че правила за тези дейности има във всички сектори на икономиката, а точно за този няма разписан регламентиран.

За това народните представители обмислят да предложат законопроект, който да регламентира сервизната дейност, съобщи още зам.-председателят на парламентарната транспортна комисия. Идеята на депутатите е всеки, който предоставя подобна услуга, да бъде регистриран. 

В това число ще са и майсторите, които правят цялостен ремонт на автомобилите, както и такива, които се занимават с отделни услуги, като поправка на ходовата част, електросистемите на возилото или подмяна на гуми. 

След като има правила, ще могат да се проверяват например от инспектори по околна среда и води, защото в колите има редица масла, филтри и гуми, които са замърсители. Освен това ще са обект и на инспекции от представители на „Пожарна безопасност”.