1,50 лева ще плаща всеки шофьор, който остави автомобила си на паркинга на бул. „Цариградско шосе” и се качи на метрото, за да стигне до центъра на столицата.

Промоцията ще важи за 1 час

престой на колата в гаража и за возенето в двете посоки, научи „Монитор” от източници на „Московска” 33. За всеки следващи 60 минути таксата за паркиране ще расте първо с по 50 стотинки, после с по 1 лев.

Буферният гараж пред Международния изложбен център в София, който ще побира 1300 коли, ще бъде пуснат в експлоатация през май. Тогава се предвижда да заработи и разширението на метрото от „Младост” до бул. „Цариградско шосе”.

Схемата за таксуване в паркингите до градската железница, която транспортните шефове в столицата обсъждат, предвижда шофьорите да паркират на половин цена, докато ползват мотрисите. Окончателното решение ще бъде взето от градския парламент в следващите седмици. В края на лятото се планира да заработят буферните гаражи до станции по лъча от „Надежда” до „Лозенец”, където ще има места за над 1700 автомобила.

По схемата „Паркирай и пътувай” престоят за първите 120 минути на буферните гаражи  ще струва

50 стотинки на час.

За возенето с метрото шофьорите ще платят общо 1 лев в двете посоки. Така за 2 лева хората ще могат да ползват паркинг за 2 часа и да пътуват с мотрисите. В момента толкова е таксата за същия престой в синята зона, но се предвижда размерът й да скочи.

Столичаните, които ползват гаражите, без да се возят в метрото, ще плащат по-висока такса. Очаква се цената за престой да бъде равна на тази за бъдещата зелена зона, а именно 1 лев на час.

„Засега не се предвижда ограничение на времето за престой на буферните паркинги. С фискалния механизъм, който ще се въведе, малко хора ще могат да си оставят колите за цял ден”, коментираха от транспортната дирекция.

Паркирането и пътуването в метрото ще става с един билет

По подобие на гаражите в моловете в буферните паркинги ще има автомати, на които шофьорите ще се чекират, след като си вземат колите. Талоните ще са със специален баркод, а машината ще разпознава дали хората само са паркирали, или са ползвали и метрото. На по-късен етап се предвижда таксата за гаражите да се заплаща с т.нар. електронен портфейл, с който ще се пътува в градския транспорт след година.