Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение от страна на "Мобилтел" ЕАД и наложи имуществена санкция от 440 049 лв.

Производството е образувано по искане на "Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000", София, съобщиха от КЗК.

Проучването е показало, че през октомври 2012 г. "Мобилтел" ЕАД осъществява рекламна кампания на пакети "Повече за теб", в три варианта - икономичен, стандартен и разширен, с рекламното послание: "Искаш повече и го имаш. С пакет "Повече за теб" получаваш всичко - тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и цифрова телевизия от "М-тел" с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор". Заедно с пакет "Повече за теб" се предлага и устройство за ползване по избор на потребителя - преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.

Според КЗК, организираната от "Мобилтел" ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност.

Предлаганите добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията - не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули, обясняват от комисията.

Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти, констатират от КЗК.