74% от българските младежи имат готова предприемаческа идея за
стартиране на собствен бизнес, а 16% от тях вече работят по
реализирането й.
Това сочи проучване на фондация "Каузи", осъществено сред младежите в България и Сърбия.
44% от анкетираните българи посочват, че биха желали да развиват
собствен бизнес, докато същото желание имат едва 24% от техните
връстници в Сърбия.
40% от анкетираните определят като основна пречка пред своите предприемачески инициативи липсата на стартов капитал (36% в Сърбия).
24% посочват като проблем, че нямат знания да управляват (9,3% в
Сърбия).
17% са възпрепятствани от това, че нямат мрежа от партньори
(4,2% в Сърбия), а 13% се страхуват от провал (5,1% в Сърбия).
Данните противоречат на клишето, че младежите са незаинтересовани от участие в икономическия живот на страната, коментират от фондацията.