Българският автомобилен пазар постепенно се възстановява, като през второто полугодие на 2010 г. се очаква той окончателно да се стабилизира. Това се казва в доклад на анализатори от базираната в Лондон Business Monitor International (BMI).

От началото на тази година  се очертава смесена картина за автомобилния пазар в България. Според данните на BMI  след месец юни, който беше най-добрият за тази година, пазарът ще започне своето възстановяване. Според данните на Съюза на вносителите на автомобили през първата половина на 2010 г. в България са

продадени общо 8998 броя нови коли,

което е с близо 40 на сто по-малко спрямо същия период на 2009 г. Продажбите само за юни обаче са с 14% повече в сравнение с май и възлизат на 1833. През юли броят на пласираните на родния пазар нови возила е 1712.

Прогнозата на BMI е, че много от „изгубените“ продажби ще бъдат наваксани през втората половина на годината.

Подчертава се още, че китайската компания Great Wall Motors продължава изпълнението на мащабната си инвестиция за производство в България. Групата има намерение към края на тази година да започне да произвежда  джипове в новостроящия се завод край Ловеч. „Това вложение, което изглежда

ще даде тласък за развитието и на други сектори,

беше добре посрещнато от българското правителство като възможност за засилване на връзките с Китай“, се казва в доклада на британските анализатори. Освен върху новата производствена мощност докладът се спира и на резервни части и консумативи. Цитира се силното повишение в продажбите на производителя на акумулатори „Монбат” за полугодието, което се обяснява с икономическата обстановка по света и запасяването на автомобилните производители предвид очаквано засилване на търсенето след кризата.

До 2014 г. се прогнозира покачване на продажбите на автомобили у нас с 50% спрямо 2009 г., но въпреки това не се очаква особено подобрение спрямо предкризисните нива. Същевременно пазарът ще продължава да бъде доминиран от колите втора употреба.