Автомобилопроизводителите в САЩ изпращат 2009 г. като най-лошата за последните 30 години, но с очертаващи се признаци на подобряване на пазара през декември м.г.

През 2009 г. продажбите в САЩ са паднали до нива невиждани от рецесията през 1982 г., когато са били продадени 10.3 млн. коли. За 2009 г. продажбите на автомобили и на леки камиони паднаха с цели 21% до 10.4 млн., основно заради икономическата ситуация.

Най-големите губещи се оказаха General Motors Co. и Chrysler Group LLC, като и двете компании през 2009 г. получиха правителствена помощ и се озоваха за известно време в съдебни процедури по фалити.

Много производители, особено тези, които продават малки или евтини автомобили обаче отчитат възстановяване на пазарите през декември и се надяват на по-добри резултати за настоящата 2010 г.

Големите печеливши през миналата година се оказаха южнокорейската Hyundai Motor Co. с бранда Kia), както и японците със Subaru.

Ford Motor Co., Honda, Toyota и Nissan обаче отчетоха спад на продажбите през годината, но и значително подобрение през декември. Въпреки оптимистичния полъх на надежда през декември, анализатори смятат, че е твърде рано да се каже как ще се развива пазарът през тази година, главно заради несигурността по отношение на заетостта. Яху