„Товарни превози” губят по 2 млн. лева годишно от източване на горива. Има кражба и в „Пътнически превози”, но там е по-малко - около 1 млн. лева. Така че около 3 млн. лева годишно губи БДЖ само от кражби. Това каза пред БНТ Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в „Холдинг БДЖ”.

Той уточни, че в железниците всичко върви по плана за преструктуриране. В „Товарни превози” целият път е извървян и процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент, посочи Владимиров.

Интересът към „Товарни превози” е насрочен директно към Агенцията по приватизация, нашето задължение е да подготвим предприятието, заяви още той  и допълни, че „в момента загубата там е толкова, колкото е планирана”. „Надяваме се през летните месеци, когато има повече товаропоток, загубата да бъде наваксана и в края на годината дружеството да не е на загуба”, каза Владимиров.

Около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от „Товарни превози”. Владимиров заяви, че не се притеснява от недоволствата на синдикатите и техните искания. Според Владимиров клаузата за запазване на числеността на персонала за срок от три години от приключване на сделката да не се определя на базата на сключения Колективен трудов договор, каквото искат синдикатите, не трябва изобщо да я има.

„Ако един инвеститор иска да закупи едно предприятие, той го закупува, за да прави бизнес от него. Такъв е животът - всеки прави бизнес, за да изкарва пари от него. Ако един инвеститор не може да прави пари, защото му е сложен прът в колелата, той не може да оптимизира не само състава, но всички процеси и дейности в дружеството, той просто няма да го купи”. С тези думи Владимиров отговори на недоволството на синдикатите, че когато дружеството се продаде, е много възможно да има съкращения. Колкото до заема от Световната банка за БДЖ Владимиров заяви, че той е договорен, но не е изяснен размерът му.