Ако се забавим с приватизацията на товарните превози, то ще се повтори случаят с „Кремиковци”, коментира Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ.

Според Стоил Фердов, бивш зам. транспортен министър, в момента количествата на превозените товари е на нивото от 1939 г.

Един от вариантите за стабилизиране на БДЖ е да се работи със Световната банка. Това обяви вчера генералният директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров в рамките на дискусия за бъдещето на железницата, пише „Монитор“.

Имаме три сценария за развитие на превозвача – реалистичен, оптимистичен и песимистичен, посочи той.

Не се предвижда чужд мениджмънт който да помага за спасяването на железницата. Вече сме се запознали с опита на други страни, който ще бъде отчетен в стабилизационната програма.

Документът ще бъде над 300 страници, отделно от приложенията. Той ще обхваща периода от тази година до 2022 г. Минималните инвестиции за това време ще бъдат в размер на 210 млн. лв., но Владимиров се надява сумата реално да бъде много по-голяма. Според него спирането на пътнически влакове зависи от държавата, защото БДЖ е само изпълнител на услугата.

Относно приватизацията на „БДЖ-Товарни превози”, Владимиров заяви, че предвид опита от раздържавяването на други дружества не е голям оптимист за резултата от една такава продажба.

В средата на миналата седмица Агенцията за приватизация обяви процедура за провеждането на ограничен конкурс. Чрез него ще бъде възложено изготвянето на анализ на правното състояние, информационен меморандум и приватизационна оценка на дружеството.

Първата процедура за раздържавяване беше през 2012 г., когато имаше само един кандидат и бе прекратена. Година по-късно се появиха 4-ма кандидати, но правителството на Орешарски прекрати процедурата.