Австрийският търговец на дребно Billa планира разрастване на мрежата си в България до 150 магазина през следващите 3 години у нас при 92 сега. Това съобщи управителят на веригата у нас Бойко Сачански.

Експанзията ще е с нови обекти основно в София, Варна, Пловдив и Бургас. Възможно е да има и в по-малки градове, но Billa вече е представена в повечето средни населени места, пише “24 часа”.

Сред новите магазини ще бъдат някои и от филиалите на затворената наскоро Penny Market. Колко, кои и кога обаче, не стана ясно.

Има спекулации, че част от 49-те магазина на изтеглилата се от България верига Penny могат да бъдат продадени на германския търговец Aldi, който също работи в дискаунт сегмента.

Иначе от “Билла България” се похвалиха, че за първи път от 2010 г. насам през миналата година консолидираният им бюджет е с печалба.

Веригата отбелязва 15 години от отварянето на първия си магазин у нас с намаления от 25% на различни стокови групи и томболи.

Над 10% от оборота бил делът на собствените марки на “Билла България” през 2014 г. До края на годината веригата планира да пусне нова - “Билла премиум”. Целта е делът на собствените марки да се увеличи постепенно.

Като цяло над 70 на сто от оборота бил от българско производство. През лятото при плодовете и зеленчуците дори стигал до 90 на сто.

Средната стойност на покупките през миналата година е била 12 лв., но има големи вариации според мястото на магазина и големината му, обясниха от ръководството. Делът на продажбите в промоция пък е минал 30% и вече доближава към 40%.