България ще развива културен туризъм чрез публично-частно партньорство. това стана ясно след като кабинетът одобри изготвена по проект с Италия Стратегия за този вид туризъм. Тя предвижда 300 археологически обекта да бъдат разпределени в 13 културни региона.

Концепцията бе представена от ресорния заместник-министър на икономиката Иво Маринов, заместник-министърът на културата Тодор Чобанов и посланикът на Италия Стефано Бенацо.

Различните локални системи ще имат отделна тема например „Велика София”, „Старите български столици”, „Възрожденският град”, „Пловдив и Римската империя” и други. Всяка от системите ще развива уникален облик, за да предлага отличаващ се и запомнящ се продукт.

Според заместник-министърът на културата Тодор Чобанов един турист, дошъл у нас заради културните ценности, носи между пет и седем пъти повече приходи от обикновения турист. Стратегията залага и на развитие на инфраструктурата и канализацията. Според 18 на сто от туроператорите културният туризъм е уникален продукт, който трябва да бъде развиван самостоятелно. Това сочат резултатите от анкета, проведена сред 43 български и чужди туроператори. От своя страна заместник-министър Иво Маринов, който отговаря за туризма, допълни, че България е на трето място в Европа по културно-историческо наследство.