Министър-председателят Бойко Борисов ще присъства на пускането на тунелопробиващата машина, която ще прокопае част от втория лъч на метрото - от пътен възел Надежда по бул. Кн. Мария Луиза и бул. Витоша до кръстовището с бул. Патриарх Евтимий, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.
От МС уточняват, че официалният пуск ще е в 12.00 ч., а на събитието ще присъстват освен кметът на София Йорданка Фандъкова и министърът на транспорта Александър Цветков, както и министърът по управлението на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев.
Механизираната тунелопробивна машина е предназначена за меки почви с високо водно ниво, каквито са почвените условия в София. Произведена е в Германия от фирма Херенкнехт. Цената й е 15 млн. евро, като тя е закупена от изпълнителя на участъка - Доуш Иншаат Ве Тиджарет АД, уточняват от пресслужбата на кабинета.
За да бъде превозена до България машината е изцяло разглобена в Германия и отново сглобена в стартовата шахта до надлез Надежда. Периодът, в който тя е транспортирана с речен и сухоземен транспорт е два месеца, като последните й елементи са пристигнали в София през февруари тази година.
Дължината на машината е 85 метра, диаметърът й е 9,45 метра, като тя може да прави тунели с външен диаметър от 9,4 метра, което позволява разполагането на двата коловоза в един тунел.
Средната дълбочина, на която ще бъдат разположени тунелите, които ще бъдат прокопани, е 15 метра, като най-дълбокото разполагане е на 23 метра под земята, а най-плиткото - на 9 метра. Характерно за този тип изграждане на тунели е, че заедно с прокопаването тече процесът по укрепването му и пълното му оформяне и завършване с бетонови елементи, които се сглобяват непосредствено след прокопаването на даден участък.
От МС припомнят, че по същия метод беше прокопан и участъкът от метростанция Стадион Васил Левски, метростанция Софийски университет до метростанция
Сердика. На ден ще бъдат прокопавани средно по девет метра, а се очаква участъкът да бъде готов за 15 месеца - в края на юли 2011 г.
Коментари
0