Варненският „Градски транспорт” ЕАД подобри значително финансовите си резултати и към 30 юни тази година работи без загуби, съобщават от дружеството.

Настоящото ръководство пое фирмата на 1 юни 2010 г. и завари загуби в размер на 1 204 000 лв. Само за 6 месеца сумата бе стопена до 486 500 лв. Към края на юни 2011-та загубата е стопена, обяви прокуристът на дружеството Веселин Михайлов.

За да бъде постигнато това, са взети редица мерки като затягане на контрола и отчетността при работата. Направени са и сериозни икономии на гориво, уточни Михайлов. Отчетите на ръководството сочат, че за първото 6-месечие на тази година изразходваният дизел е със 150 000 литра по-малко от този, използван за същия период на изминалата година.

В тази връзка Михайлов съобщи, че 15 водачи са били уволнени дисциплинарно, заради доказани кражби на гориво.

С цел да бъдат спестени средства, са взети мерки за икономия на електроенергията, използвана от тролейбусите. В Токоизправителните станции – Юг и Изток са били монтирани реактори, които компенсират отдадената електроенергия. В резултат на това на месец дружеството плаща за ток с по около 3 000 лв. по-малко на месец. Оптимизиран е и щатният състав на дружеството, който е бил необосновано раздут.

Настоящото ръководството на „Градски транспорт” ЕАД е наследило и 10 бр. бракувани автобуси. Те, както и изведената от експлоатация пароцентрала, са били предадени за скрап, а дружеството е получило 50 000 лв.

Същевременно са били ремонтирани 7 трайно залежали и неизползвани автобуси – „Рено” 5 бр., „Неоплан” 1 бр. и „Мерцедес” 1 бр.. В резултат на това са открити 14 нови работни места за водачи на автобуси, обясни Михайлов. Той съобщи, че са повишени заплатите на служителите в четири основни отдела в „Градски транспорт”– на операторите в Токоизправителните станции, на служителите, поддържащи висококонтактната мрежа, на водачите на автобуси и тролейбуси и на механиците. Средната заплата в дружеството е 715 лв. За сравнение прокуристът посочи, че  възнагражденията на членовете на Съвета на директорите са 2 пъти по-ниски от средната заплата в „Градски транспорт”.

За удобство на клиентите на дружеството е разкрит нов пункт за продажба на карти. Той се намира непосредствено срещу Централна поща – до Катедралата. Подобрени са и условията за работа на служителите като са направени ремонти на диспечерските пунктове и на халето на техническите пунктове.

От ръководството заявиха категорично, че не може да става дума за приватизация на „Градски транспорт” ЕАД. Дори би могло да се помисли за разширяване на дейността на дружеството.