По последни данни от проучване на интернет търсачката "Яндекс" за най-популярните в Русия летни дестинации за тази година България е на второ място след Турция. Това каза пред журналисти заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, предаде БТА. Той съобщи, че изпреварваме Гърция, Испания, Кипър, Черна гора, Италия, Египет, Хърватия и Тайланд.

Иво Маринов участва в представянето на резултатите от рекламната кампания на националния ни туристически продукт в Русия. Освен за руската страна подобни прояви има за Германия и Великобритания.

За следващите пет години Русия е определена като дестинация с перспектива за растеж с максимален потенциал за увеличаване на туристопотока към България с 44 на сто спрямо настоящия обем пътувания, каза Иво Маринов.

Ефектът от кампанията е 23 на сто ръст на руските туристи у нас за януари - май тази година спрямо същия период на миналата година. В страната през петте месеца са пристигнали 66 814 руски туристи. Маринов отчете ръст на издадените визи за България в Москва от 42 на сто спрямо 2010 г. Очаква се за тази година броят на визите за руски граждани за България, издадени в Москва, да надхвърли 300 000.

Руските туристи обикновено остават в страната за 12 нощувки, което е с един ден повече спрямо престоя им в Гърция и Турция. Разходите им за пътуване до България са средно 840 евро на човек, а средният разход за нощувка на руски турист е 69 евро.

В България предпочитат да почиват млади и на средна възраст руснаци. 24 на сто от почиващите са семейства с деца. 80 на сто от руските туристи идват у нас за ваканционни пътувания, три четвърти за почивка на море. 90 на сто от туристите идват от Русия със самолет, а всеки втори руски посетител предпочита да отседне в 4 и 5-звездни хотели.

Посланието на рекламната кампания за Русия е "Спомени с усмивка" . Тя е на стойност 1,2 млн.лева и от нея са икономисани 50 на сто от средствата, които ще се пренасочат за 2012 г. за същия пазар. Кампанията е финансирана от оперативна програма "Регионално развитие".