Електроразпределителното дружество за Западна България ЧЕЗ се допитва до клиентите си за въвеждането на електронни фактури, съобщиха от компанията.

На сайта www.cez.bg е поместена анкета, чрез която всеки абонат може да изрази мнението си, съобщава БТА.

Пристъпваме към въвеждане на електронни фактури, за да отговорим на засиления интерес от страна на нашите клиенти, е коментирал Алеш Дам, главен оперативен директор на дружеството, цитиран в съобщението.

Получаването на сметката за електроенергия онлайн е от една страна екологично, а от друга би спестило на компанията разходи, които ще бъдат реинвестирани в подобряване на качеството на предлаганите услуги, се посочва в съобщението.

Компанията планира да предостави възможност на желаещите клиенти от октомври тази година да получават електронни фактури. Всеки от клиентите на ЧЕЗ ще може сам да избере дали да получава хартиена или онлайн версия на месечната си сметка.

Издаването на електронните фактури ще се осъществява в клиентския софтуер на ЧЕЗ, след което тя ще се подписва с електронен сертификат, който гарантира достоверността й. Електронната фактура ще се изпраща на абонатите по електронна поща в PDF формат и ще бъде напълно идентична с хартиената версия, уточняват от дружеството.