Повече хранителни стоки да бъдат на промоция по Коледа и новогодишните празници, обсъждаха вчера земеделският министър Мирослав Найденов и представители на търговските вериги.

Целта е празничните намаления да се съсредоточат към продуктите от първа необходимост.

В края на всяка година по Рождество министърът се обръща към търговците на храни да дадат възможност и у нас да се случи чудо по Коледа, както става в другите държави – стоките да поевтиняват, а не да се увеличават. По време на разговорите е ставало ясно, че

форматът на намаленията няма да е един и същ

за всички вериги, търси се по-разчупен вариант и включването на повече стоки. Освен това всяка верига сама ще избере и различно време, в което да предлага своите промоции.

Най-важното е повече хора да могат да се възползват от тази възможност, каза министър Найденов.

Вече трети месец продължава кампанията на няколко вериги да „замразят” цените на десет основни хранителни стоки - бял хляб и хляб "Добруджа", краве прясно и кисело мляко, кренвиршите, яйцата в разфасовка по 10 броя с размер М, краве сирене и масло, кашкавал "Витоша", свинско и пилешко месо.

От хипермаркетите са отчели повишено потребление на тези продукти, част от които се е наложило да продават по себестойност или под нея, за да спазят обещанието си и да отговорят на търсенето.

На вчерашната среща не е било обсъждано следващо замразяване на цените, но министър Найденов не скри, че има желание да се разшири групата на хранителните продукти, които се предлагат на промоция. Крайното решение обаче е в ръцете на търговските вериги. Те работят в жестока конкуренция за всеки клиент, потреблението е свито, българският пазар е много малък и веригите имат определен ресурс, напомни министърът.

Потребителите обаче подкрепят идеята и пазаруват стоките, които са български, и по този начин подкрепят родните земеделски производители.