Над 1.9 млн. лева са похарчени от ДПС за предизборната кампания на евроизборите, показват отчета на партията, публикуван от Сметната палата. Над 1 милион лева за кампаниите си са похарчили още Коалиция за България, НДСВ, „Синята коалиция" и ЛИДЕР. „Ред, законност и справедливост" са похарчили повече пари от обявените приходи за кампанията си. Единствено партия „Българска социалдемокрация" не е предала отчета си в срок.

Над 180 000 лева от средствата, с които ГЕРБ е финансирал кампанията си за евровота, идват от банкови заеми. Партията е имала общо малко над 442 000 лева, които са похарчени до стотинка.

И трите партии от управляващата коалиция са похарчили над милион. Най-скъпа е кампанията на ДПС. Коалиция за България е похарчила над 1.5 млн. лева, а НДСВ - малко над 1 млн. лева. Кампанията на „Синята коалиция" е с около 44 000 лева по-скъпа от тази на жълтите, а ЛИДЕР са похарчили над 1.1 млн. лева.

Според отчета на партия „Ред, законност и справедливост" - предизборната им кампания е струвала малко над 894 000 лева. В приходната част обаче са записани малко над 750 000 лева.

Кампанията на ВМРО, Гергьовден и ЗНС е струвала малко над 260 000 лева, а на „Атака" над 310 000 лева.

Независимият кандидат за евродепутат Чавдар Николов е похарчил малко над 28 000 лева.

Съюз на патриотичните сили "Защита" е похарчил малко над 96 000 лева за кампанията си, въпреки че е разполагал с над 358 000 лева. Те са получени от държавна субсидия. Според закона за политическите партии - формациите, спечелили над едно на сто от действителните гласове на последните парламентарни избори, имат право на такава субсидия.

Според закона за избор на евродепутати - предизборните кампании е можело да струват максимум два млн. лева. Партиите са похарчили най-много пари за медийни изяви, интернет реклама и билбордове. 1 млн. лева Коалиция за България е изхарчила за медийни изяви. 117 000 лева са инвестирани в реклами на обществените радио и телевизия. Други 208 000 лева пък са отишли за митинги и публични прояви. 68 000 лева са били инвестирани в билбордове.

„Синята коалиция" е похарчила за реклами на крайпътни съоръжения 240 000 лева. Въпреки множеството билбордове на „Ред, законност и справедливост" в отчета на партията не са отбелязани харчове по това перо. ГЕРБ са похарчили скромните 24 000 лева за билбордове, а ЛИДЕР - 51 000 лева. Най-малко пари за билборд-реклами са дали Българска нова демокрация - едва 168 лева. За сравнение партията е дала над 1000 лв. за копирни услуги.

Една от най-скъпите медийни кампании е на ЛИДЕР - над 990 000 лева са инвестирани в нея. ДПС са дали над 643 000 лева за медийни изяви, а Синята коалиция - над 700 000 лв. Коалицията на СДС и ДСБ обаче е инвестирала сериозно в интернет. 28 000 лева са похарчени за интернет реклама, а 12 400 лева - за създаване на собствен сайт. Сумата от двете дейности обаче пак е по-малка от 55 000 лева, дадени от „Ред, законност и справедливост" за реклами в глобалната мрежа, включително във Facebook и Vbox7.

Медийните изяви са били най-скъпото перо в кампанията на ГЕРБ - за електронните медии са отделени 144 000 лева, а за печата - над 62 000 лева. Над 25 000 лева пък са платени за клипове в обществените медии. НДСВ пък са инвестирали като цяло около 800 000 лева за медийни изяви.

Най-много пари за митинги са дали от Коалиция за България и ДПС, а за агитационни материали като брошури и дипляни - от ДПС.

До 14 август участниците в парламентарните избори трябва да предадат отчетите си в Сметната палата за кампанията за вота за Народно събрание.