Единайсет дни преди кметския вот ДПС вече води класацията за най-скъпа медийна кампания, показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда. До този момент движението е похарчило за телевизионна и печатна реклама 337 462 лв. без ДДС. На второ място е ГЕРБ с 300 946 лв., а на трето - БСП с 229 152 лв. При предишното обобщение на данните в началото на октомври лидер бе ГЕРБ.

Общо досега партиите са похарчили 1 421 049.27 лв. за агитация, съобщава още ИРПС. Най-голяма част от бюджетите са дадени за карета и за PR материали в "Труд" и "24 часа" - почти 250 000 лв. Медийната група е най-предпочитана от ГЕРБ, рекламирала там с почти 69 000 лв. ДПС е втора с 62 000 лв, а БСП - трета с 60 000, пише "Сега".

Следва "Канал 3" със 187 000 лв. Въпреки че не е сред телевизии с голяма аудитория, програмата на Делян Пеевски продължава да е най-предпочитаната от политиците електронна медия.

Най-сериозната сума в нея е внесла ДПС - почти 50 000 лв., следвана от ГЕРБ - 41 000 и БСП - 30 000 лв. На "Канал 3" са се отчели и почти всички останали формации - коалицията АБВ и БСД, БДЦ, НФСБ, Реформаторският блок и ББЦ. До момента bTV е взела през кампанията около 140 000 лв., БНТ - приблизително 88 000 лв, а Нова телевизия - 60 000 лв.

Междувременно върховният административен съд окончателно отряза Партията на българските жени, която е част от ББЦ, и Българска партия "Либерали" - партньор в АБВ, от медийни пакети за референдума.

В края на септември "Сега" разкри, че ЦИК е присъдила частично бюджетно финансиране за медийните изяви на пет формации със субсидия от хазната. След намесата на финансовото министерство комисията отмени решението си. И фактически призна неговата незаконност, тъй като не отговаря на изискванията на Закона за референдумите, според който право на медиен пакет имат само партии, коалиции и инициативни комитети без държавна подкрепа.