Социалната мрежа Facebook се готви да направи изпращането на съобщения платено. В момента се тестват възможностите за това, пише Wall Street Journal. Пробват се варианти, при които изпращането на съобщение до потребител, който не е в кръга от приятели, струва $ 1 на изпращача. В последствие цената ще става по-малка.

Ефектът на тази промяна ще е такъв, че обемът на нежелани съобщения от непознати ще намалее. Освен това само физически лица ще могат да изпращат съобщения до потребители извън техния приятелски кръг. Компании, които лансират марката си с профил в социалната мрежа, няма да могат да тиражират спам посланията си по този начин.

В момента Facebook тества модела на плащане сред ограничен брой потребители в САЩ. Редуциран е и броят на платените съобщения, които един потребител може да приеме на седмица.

Само преди месец от социалната мрежа пуснаха нова платена услуга, която позволява на потребителите срещу $ 7 да направят по-видими своите публикации на стената на сайта.

Facebook има над един милиард активни потребители и се опитва да капитализира своята популярност, още повече, че откакто е публично дружество се опитва да удовлетвори акционерите. Те обаче съвсем не са доволни от представянето на компанията. Откакто е на борсата, акциите й спаднаха от $ 38 на $ 27.36. През последните три месеца спадът бе с повече от 20%.