Facebook директно настъпи в бизнеса на Google като разработи собствена търсачка, съобщава Financial Times. За разлика от предшественика си, новата опция, която социалната мрежа ще предлага, позволява търсенето предимно на социална информация, отколкото на набор от линкове към други сайтове в мрежата. Така например потребителите ще могат да задават като ключови думи интереси в областта на спортовете, музиката, различни туристически дестинации и така да видят какви хора споделят техните предпочитания.

По този начин състезанието между двете технологични компании се обостря, коментира изданието, което обръща внимание, че Гугъл и Фейсбук са в жестока битка за онлайн рекламите.

И до сега Facebook имаше търсачка на сайта си, но тя осигуряваше възможност да се издирват хора, групи или организации, направили своя страница в социалната мрежа. Това обаче не е достатъчно и когато се даде възможност на потребителите да откриват съдържание, което е подпомогнато от рекламодателите, това ще направи сайтът силно привлекателен за бизнеса.

Според прогноза на дигиталната маркетингова агенция Greenlight, която е извършила глобално проучване, Facebook има потенциал да взема една четвърт от пазара при търсачките със захранването на собствен продукт.

Засега разработката му е в много ранен стадий и ограничен кръг от потребители имат достъп до него.