Еврокомисарят по индустриалната политика Гюнтер Ферхойген поиска подробно разглеждане на плановете за спасяване на германския автомобилен производител Opel, които според него ще облагодетелстват Русия. Европейската комисия не може да позволи на такъв план да бъде одобрен автоматично, тя трябва да го разгледа отгоре до долу, заявява германският комисар в статия от днешното издание на Ди Велт. Според него, планът трябва наистина да предложи гаранции, че бизнесът ще оцелее и ще остане конкурентоспособен продължително време.
Opel беше спасен миналият месец със заем от 1.5 милиарда евро от Берлин, както и обещание за начални инвестиции от 700 милиона евро от канадския производител на авточасти Magna, който спечели търга за изпитващата затруднения фирма. Magna и General Motors, който беше спасен от правителството на САЩ, се пазаряха за финализиране на предварителното споразумение. Според предложеното споразумение, GM ще запази 35% от компанията, а работниците в Opel запазват 10 %. Magna получава 20%, а руската държавна банка Сбербанк и изпитващият затруднения руски автомобилопроизводител ГАЗ ще имат 35%.
Досега никой инвеститор не е предложил да продължи дейността на GM Europe без държавна помощ, това показва, че рискът за бизнеса е много висок, каза Ферхойген. Единствените, които носят относително нисък риск с участието си в General Motors Europe са руснаците, добави той. Те ще получат достъп до по-модерни технологии и могат след това да подобрят собствената си автомобилна индустрия, подходяща за износ.
Ферхойген призна, че в крайна сметка ключовите решения за бизнеса няма да могат да се вземат без одобрението на правителствата в Москва и Вашингтон. БГНЕС
Коментари
0