От началото на 2013 г., освен в Агенцията по вписванията, и в 34 офиси на НАП в страната ще могат да се подават годишните финансови отчети и други документи, изисквани от Закона за счетоводството, които предприятията са длъжни да публикуват до 30 юни в Търговския регистър.

За това са се споразумели изпълнителният директор на НАП Красимир Стефанов и изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Юлиан Митев.

НАП ще  осигури в своите структури работни места за служители  на Агенцията по вписванията, които ще приемат документите. Срокът, в който в НАП ще се приемат финансовите отчети, е до 30 март 2013 г. След тази дата документите ще се подават по установените други канали на Агенцията по вписванията – на място в структурите им в страната или по електронен път. От НАП очакват от улеснението да се възползват основно юридически лица, които подават годишните си декларации за облагане с корпоративни данъци на хартия в офисите на приходната агенция.

През 2013 г. ще продължи съвместната инициатива на НАП с Националния статистически институт (НСИ) за подаване само на едно място на годишните отчети за дейността, които фирмите подават едновременно с декларациите си за облагане с корпоративни данъци. Възможностите са или по електронен път в НСИ, задължително подписани с електронен подпис, или на хартиен носител в офисите на НАП.

Тази услуга спестява по 9 млн. лв. годишно на дружествата.