През декември се очаква българите да похарчат 3,5 млрд. лева за почивки,
подаръци и нова техника. Около 35 на сто от доходите си в последния
месец от годината хората у нас дават за празнични покупки.
Най-много
пари нашенци заделят за посрещането на Нова година извън дома. Между
200 и 400 лева отиват за две или три нощувки в нашите курорти.
Купуването на нови телевизори и други домакински уреди е вторият по
големина разход, който семействата правят с готовност по това време от
годината.
Примамливите промоции и желанието за промяна са основните
двигатели хората да се бръкнат по-дълбоко за нова вещ.
По Коледа повече средства се заделят за трапезата и подаръците под елхата
До
50% ръст на ранните записвания за организирано посрещане на Нова година
зад граница отчитат туроператорите. През тази година резервациите са
започнали много рано.
Традиционно по това време се пътува най-много до
съседните дестинации, като основно направление е Гърция, а след нея с
почти изравнени стойности са Сърбия и Македония, съобщи
Байко Байков, председател на УС на Асоциацията на българските
туроператори и туристически агенти.
Към курортите на комшиите от Турция
обаче има спад в записванията и тази тенденция не се отнася само за
празниците. В същото време се оказва, че българите разширяват
кръгозора си за празниците извън балканските направления. Като нов хит
за посрещане на Нова година се очертават Испания и Италия.
Засилен е
интересът към няколко чартърни програми, които явно се възприемат като
аналог на модерните преди време пътувания до курортите на Южна Турция и
Египет. Статистиката на бранша показва, че вече са започнали
записванията за пролетните програми през март, април и май догодина.
Хората, подранили с избора на почивка, се възползват от отстъпките за
ранно записване, които се движат между 10 и 20 на сто.
Гостите от чужбина през тази зима ще бъдат повече
Досега
туроператорите са регистрирали 6 на сто ръст на записванията за ски
курортите. Много добри са продажбите в Русия и Украйна, уточни Байков.
Добри са позициите ни и в скандинавските страни, в Холандия и Германия.
Руските
туристи се очертават като най-важния пазар и за зимния туризъм, като не
бива да се пренебрегват и балканските пазари, защото те са съвсем близо
и нашите зимни курорти са достъпни за съседите, уточни той. Гостите от
Сърбия, Македония и Гърция идват у нас не само за празниците, но и за
самия ски сезон.
Нашите зимни курорти като Банско и Боровец нямат
аналог в региона. Страната ни е безспорен център на зимния туризъм и
нямаме конкуренция в това отношение, категоричен е експертът.
В Сърбия със съвсем малко значение за вътрешния туризъм е Златибор, а за Македония изобщо не бива да се притесняваме, успокои Байков. Северните ни съседи от Румъния все още не са особено активни по белите писти у нас, но те обичат да посрещат празниците на наша територия. Руснаци превземат пистите в зимните курорти.
Коментари
4